dinsdag 24 april 2012

10 Weetjes over je haren

Omdat vele mensen het artikel "10 Weetjes over nagels" tof vonden, heb ik deze keer 10 weetjes over je haren! Ik ga proberen soms een artikel met 10 weetjes over iets bepaald te posten! Dus dat kan je verwachten van me ;) Deze keer dus over je haar! Ik heb ook nog een tip dat ik al een hele tijd ken maar nog nooit heb gezegd! Maar dat ik voor op het einde van dit artikel! We beginnen met de weetjes!

1) We hebben gemiddeld 120.000 haren op ons hoofd. Ik heb heel weinig haren dus ik weet niet of ik wel zoveel heb, ik heb echt niet vele haar en dat vind ik super irritant! Maar gelukkig heb ik niet echt stijl haar, ik heb nog wel veel volume én vanonder wat krullen...

2) Een haar leeft tussen de 2 en 7 jaar. Dat vond ik wel even raar om te lezen!

3) We verliezen ongeveer tussen de 60 en 100 haren per dag. Super veel hè!

4) Haar groeit 0.25 tot 0.40 millimeter per dag. Dat is dus ongeveer 12 cm per jaar!

5) De maximale lengte die je haar kan bereiken is erfelijk bepaald. Dus dan kan je even nagaan in je familie!

Voor meer weetjes klik je verder!
6) Natuurlijk blond is zowel bij de vrouwen als mannen met 40 procent vertegenwoordigd.

7) Een op de tien mannen heeft zwart haar, bij vrouwen is dat slechts 3 procent. Heb ik nog nooit echt opgemerkt, ik vind zowieso dat niet zo veel mensen zwart haar hebben eigenlijk!

8) Er zijn meer grijsharige vrouwen (6 procent) dan mannen (5 procent) weeih!

9) 5 procent van de vrouwen heeft rood haar tegen 3 procent van de mannelijke bevolking. 
 
10) Een anti-roosshampoo vervaagt de geverfde haarkleur, pas daar dus mee op!

Zo, dat waren de weetjes!
Ik maak super vaak een dot in mijn haren, ik begin met een staart te maken en de laatste keer dat ik mijn rekker rond mijn haar doe trek ik niet heel mijn staart erdoor, dan heb je eigenlijk een lus. Dan pak ik nog een rekker en die doe ik er dan rond zodat mijn dot wat 'wild' lijkt, zo lijkt het ook alsof ik veeel meer haar heb dan dat ik echt heb!

Nog een tip: Als je hals meer open is (diepe decolleté xd) dan kan je best je haar los laten, en als je hals ver toe is dan kan je best je haar in een staart of dot... doen! Probeer het eens je merk dat het veel mooier is om je haar samen te doen als je hals ver toe is dan los, en omgekeerd!
xoxo Roos 

1 opmerking:

  1. wauw wij verliezen veel haren!
    wat? wij worden rapper grijs?
    Niet eerlijk!
    x

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...