vrijdag 20 april 2012

DIY: Huidmaskers

Ik heb een 3 receptjes om maskertjes maken voor jullie! Ik, en ik denk jullie ook, vind het heel leuk om een keer in het weekend in bad een maskertje op te hebben. Of samen met vriendinnen op een sleep over. En ik heb dus een 3 leuke receptjes voor jullie om ze zelf te kunnen maken! Hier even de maskers die ik ga laten zien hoe je ze moet maken:
Een abrikozen masker, ananas-papaja en avocado-ei-olijfolie. 
Als je wilt ziet hoe je ze moet maken druk je even op lees verder!


photo edited for free at www.pizap.com
Ananas-Papaja
Ingrediënten: 
150 ml sap van een verse ananas
1 rijpe Papaja
1 theelepel honing
1 eetlepel yoghurt

Bereiding:
Pureer het vruchtvlees van een rijpe Papaja tot een moes. Giet daarbij 150 ml ananassap en roer er 1 theelepel honing en 1 eetlepel yoghurt doorheen. Breng dit mengsel aan op een vooraf gereinigde gezicht. Laat het masker minstens 15 tot 20 minuten intrekken en was het vervolgens af.
photo edited for free at www.pizap.com
Avocado-ei-olijfolie masker
Ingrediënten: 
1 rijpe Avocado
1 eierdooier
3 eetlepels (koud geperste) olijfolie /Arganolie
1 theelepel honing
1 theelepel Hamamelis lotion
1 theelepel appelazijn

Bereiding:
Prak het vlees van de Avocado fijn en vermeng dit met de honing. Doe hierbij de appelazijn en de Hamamelis lotion en roer dit goed door elkaar. Vervolgens klop het eigeel tot een schuimige massa en roer dit door het mengsel. Roer er vervolgens druppel voor druppel de olijfolie doorheen.Breng de brei aan op een gereinigd gezicht en laat het 30 minuten inwerken. 

photo edited for free at www.pizap.com
Abrikozen masker
Ingrediënten: 
½ geschilde Abrikoos
1 theelepel slagroom
5 druppels plantaardige olie bv. olijfolie

Bereiding:
Prak het vruchtvlees van de Abrikoos en vermeng dit met de slagroom en de olie. Op de gereinigde huid doen en 15-20 minuten laten intrekken. Met lauwwarm water verwijderen

Zo, dat waren ze! Ik ben persoonlijk redelijk trots op mijn collages haha, sorry ;) Ik heb er gewoon nogal lang aan gezeten en er ging vanales mis! Maar het is gelukt en dit was het dus! Probeer het zeker eens, want een masker dat je zelf gemaakt hebt met verse producten werkt altijd en is super leuk!
xoxo Roos

3 opmerkingen:

  1. leuke maskertjes! ik ga de 1ste en de 3de proberen! de 2de heb ik al eens geprobeerd :p de collages zijn super mooi gemaakt owje!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...